Minun Liminkani on minun näköiseni -kampanja
Kunnan laajemmassa viestintätiimissä on yhdessä mietitty arkisia tilanteita, joissa työntekijät ovat kohdanneet yhdenvertaisuuden näkökulmasta hankalia tai epämukavia keskusteluja ja tekoja. Viestintätiimi ideoi tilanteiden pohjalta loppukeväästä nimeä ja visuaalista ilmettä kampanjalle, jolla tasa-arvo ja yhdenvertaisuussuunnitelman sisältöjä voitaisiin tuoda paremmin työntekijöiden tietoisuuteen.
Eniten kannatusta sai ehdotus ”Minun Liminkani on minun näköiseni”. Kampanjan visuaalinen ilme syntyi lopulta varsin helposti yhdistämällä kaksi Liminkaan olennaisesti liittyvää motiivia: LimmiFesteistä ja Poppaskampanjasta tutut sateenvarjot sekä Limingan kuuluisat linnut.
Kampanja tuotiin henkilöstön näkyville ensimmäisen kerran elokuun henkilöstökirjeessä. Syyskuussa työyksiköt pääsivät tilaamaan kampanjapinssejä, joilla viestitään yhdenvertaisesta Limingasta. Pinssitehdas on valmistanut rintamerkkejä jo lähes kaikkiin työyksikköihin, sekä kunnanvaltuuston jäsenille. Kampanja on saanut innostuneen vastaanoton, ja osa paikallisista yrittäjistä on myös kiinnostunut rintamerkin hyödyntämisestä.
Pinssien tavoite on hoksauttaa arkisista tilanteista, joissa tahattomastikin saattaa työkaveria loukata. Työkyky kulkee käsi kädessä hyvinvoinnin kanssa ja heijastuu ydintehtäväämme, joka on kunnan palveluiden tuottaminen. Myös jokaista asiakastamme tulee kohdella yhdenvertaisesti. Minun Liminkani on minun näköiseni -kampanjan perusviesti on, että kaikki me mahdumme saman sateenvarjon alle, riippumatta pyrstösulkien väristä.
Yhteyshenkilöt
katariina.huikari(ät)liminka.fi
Matkailupäällikkö
Limingan kunta
anu-maija.karja(ät)liminka.fi
Viestintäpäällikkö
Limingan kunta
toimijoiden verkosto