Paljon palveluita käyttäville asiakkaille palveluiden yhteensovittaminen
Tämän asiakasryhmän palvelut haluttiin integroida saumattomaksi kokonaisuudeksi ja näin säästää resursseja ja kustannuksia sekä helpottaa ammattilaisten työtä ja myös parantaa asiakasohjausta.
Työryhmän pohdintojen jälkeen syntyi toimintamalli laajasti sote-palveluita käyttävälle asiakkaalle. Toimintamallissa ammattilaiset ohjaavat asiakkaan ja kutsuvat koolle yhteisen verkoston asiakkaan tarpeiden pohjalta. Toimintamallia on testattu, hiottu ja paranneltu matkan aikana ja ammattilaisten ohjausta toimintamallin käyttämiseen on madallettu, jotta se olisi mahdollisimman helppoa arjen kiireen keskellä.
Toimintamallia seurataan, siihen on etsitty mittarit ja vaikuttavuutta on arvioitu.
Soiten johtoryhmä on antanut siunauksen kehittämiselle ja moniammatillisen yhteistyön lisäämiselle. Palvelualoittain esimiehet ovat olleet mukana työryhmässä pohtimassa kehittämistä ja moniammatillista yhteistyötä.
Kehittämistä on tehty tällä hetkellä hankerahoituksella, mutta tarkoituksena jalkauttaa toiminta käytännön arkeen omaksi toiminnaksi. Kustannuksia on syntynyt lähinnä kehittäjä-koordinaattorin palkkakustannuksista, markkinoinnista ja ulkoisen fasilitoijan palkasta
Yhteyshenkilöt
merja.kangasharju(ät)soite.fi
Kehittäjä-koordinaattori
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
satu.marjakangas(ät)soite.fi
Hankekoordinaattori
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
tuija.tuorila(ät)soite.fi
Kehittämispäällikkö
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
palvelujen käyttäjät