Potilas- ja menettelyohjeiden yhteenkokoaminen helpottaa työntekoa
Tämä palvelee yhteistyökumppaneita sekä omaa työyksikköä.
Ko ohjeet tallennettiin potilastietojärjestelmään röntgenosaston kansioon sekä tuostettiin röntgenosastolle manuaalikansio. Manuaalikansio on tarpeen, kun esim. puhelimitse kysytään asioita - siitä on helppo tarkistaa / etsiä tiedot.
Mukana olivat esimies, minä sekä lean-koulutuksen käynyt röntgenhoitaja.
Ei ollut ulkopuolista rahoitusta. Tehtiin oman työn ohessa, kun oli mahdollista sekä potilastyöstä vapautettuna.
Kustannuksia ei voi laskea.
Potilaan ajanvarauksen yhteydessä sihteeri tulostaa potilasohjeen mukaan ajanvarauskirjeeseen -> nopeuttaa/helpottaa ajanvarausprosessia. Säästöä syntyy, kun työaikaa kuluu vähemmän. Muutoksesta informoitiin esimiehiä sekä sihteereitä.
Toimintaa jatketaan päivittämällä muuttuvat tiedot mahd. pikaisesti muutoksen jälkeen.
Yhteyshenkilöt
ja henkilöstö