Tekoäly apuna: Kunta-Kati vastaa kuntalaisten kysymyksiin vuorokauden ympäri
Perustimme kaupungin sisäisen Kunta-Kati työryhmän, jota sparrasi Katin toteuttava Accenture.
Tavoitteena oli asiakaslähtöisempi asiakaspalvelumuoto kuntalaisille ja kaikille Riihimäestä kiinnostuneille tahoille.
Henkilöstöstä mukana olivat viestintä, hallinnon palvelusihteereitä ja paikallisen it-palvelun RHL-Datan asiantuntijoita sekä Accenture ja teknologiayritys boost.ai.
Mietimme yhdessä viestintää aiheesta ja palvelusihteerit toimivat oman asiantuntija-alansa opettajina tekoälylle.
Kustannukset olivat Riihimäen kaupungin.
Alussa käynnissä oli selvä käyttäjien "kokeiluvaihe", jossa Kati haastettiin oudoilla ja asiaan kuulumattomilla kysymyksillä. Nyt tilanne alkaa rauhoittua ja olemme selkiyttäneet viestinnässä sitä mihin Kati osaa vastata ja varsinkin sitä, mihin hänen kuuluu osata vastata. Lisää tekoälyä Katille on syötetty lähes päivittäin ja siihen kuuluvaa dataa on myös seurattu ahkerasti. Toiveena on yksinkertaistettuna se, että pystymme antamaan toimivaa, pikaista ja asiantuntevaa apua asiakkaillemme.
Kaiken kaikkiaan Kunta-Kati ei ole pyrkimässä ihmisen ja ihmisen, vaan ihmisen ja koneen väliin asiantuntija-avuksi.
Tutustu Kunta-Katiin Riihimäen kaupungin sivuilla: https://bit.ly/2Bn4tGw
Yhteyshenkilöt
anni.maatta(ät)riihimaki.fi
Tiedottaja
Riihimäen kaupunki
palvelujen käyttäjät