Terveyskeskuksen pidennetty aukiolo
Asiakasnäkökulmaa asiaan kartoitimme kuntalaisilta: Miten voisimme heitä palvella paremmin? Käytimme tässä Kaiku -sovellusta.
Tavoitteena toteuttaa muutos kustannusneutraalisti, ei lisätä työvoimaa. Muutella työvuorot alkamaan myöhemmin. Tilojen käyttö parantuu.
Työhyvinvoinnin lisääminen: Omaan työhön vaikuttamainen, pidemmän päivän mahdollisuus halukkaille, jolloin saa samalle viikolle reilun työajanlyhennyspäivän (tai haluamalleen päivälle.
1)Millaisia vastaanottoaikoja meidän tulisi tarjota?
2) Mikä viikonpäivä olisi paras?
3)Miten usein olisit valmis tekemään iltavuoron ad kello 18?
4)Muuta, mitä? Mitä pitää ottaa huomioon? (riskit, riskiasiakkaat ym.)
Näistä kasattiin viikko- ja kuukausilukujärjestys -idea pidennetystä aukiolosta. Jokaisessa yksikössä aukiolo on toteutettu henkilökunnan toiveiden mukaan. Esim mielenterveysyksikkö, fysioterapia ja vastaanotto ovat pidennetysti avoinna joka viikko ja neuvolat joka toinen viikko. Henkilökunta on alusta lähtien heti ollut tässä innolla mukana.
Henkilökunta on muutoksen takana: Me halutaan palvella hyvin Hyvä-Parempi-Liminka
Olemme hyvin innoissamme tästä ja toivomme tämän innovatiivisuuden leviämistä myös toisiin kuntiin!
Yhteyshenkilöt
birgitta.niskanen(ät)liminka.fi
hoitotyön päällikkö
Limingan kunta, terveyskeskus
birgitta.niskanen(ät)liminka.fi
hoitotyönpäällikkö
Limingan kunta
eliisa.tornberg(ät)liminka.fi
perusturvajohtaja
Limingan kunta
palvelujen käyttäjät